„POZNAJ POLSKĘ” – WYCIECZKA DO KRAKOWA

W dniach 1-3 grudnia grupa 50 uczniów klas 7 i 8 wzięło udział w wycieczce do Krakowa, która została dofinansowana przez rządowe przedsięwzięcie Ministra Edukacji i Nauki pn. „Poznaj Polskę”.

Celem przedsięwzięcia jest wsparcie nauczycieli oraz wzbogacenie i uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego. Dzięki środkom z programu uczniowie mogli poznać istotne miejsca oraz wydarzenia związane z historią Polski, ważne dla naszej pamięci oraz zbiorowej tożsamości.

Program wycieczki obejmował zwiedzanie historycznego zespołu miasta-Wzgórza Wawelskiego z Katedrą i Dzwonem Zygmunta, przejście Traktem Królewskim na rynek- zwiedzanie Galerii Sztuki Polskiej w Sukiennicach i Bazyliki Mariackiej.

Zwiedziliśmy też Muzeum Kościuszkowskie i weszliśmy na Kopiec Kościuszki.

Odwiedziliśmy Dom Długosza u stóp Wawelu, a także Ogród Profesorski i Ogród Botaniczny Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Wybraliśmy się również do podkrakowskich Łagiewnik, żeby zobaczyć Sanktuarium Bożego Miłosierdzia i Centrum Jana Pawła II- podziwialiśmy panoramę Krakowa i okolic z wieży widokowej.

W trzecim dniu wycieczki zwiedzaliśmy starą żydowską dzielnicę Kazimierz i Aptekę pod Orłem w Pogórzu, która była konspiracyjnym miejscem Żydów mieszkających w getcie.

W czasie licznych spacerów krakowskimi ulicami mieliśmy też okazję posłuchać kurantów słynnego zegara na dziedzińcu Collegium Maius oraz odwiedzić kościół O.O. Franciszkanów z witrażami Stanisława Wyspiańskiego oraz ulubioną ławką Jana Pawła II.

Wyjazd dostarczył wszystkim niezapomnianych wrażeń.